10 Augusti-08

Har inte å mycket att skriva så lägger upp en lista istället:

Namn:
Sandra
Ålder:
22
Graviditetssymtom:
Åt som f*n och magen hade en liten bula
Positivtgravtest i vecka:
vecka 4+5 dagar den 23 Mars-2008
Då berättade jag för:
Eftersom Danne och pappa körde iväg och köpte gravidtest till mig så fick Danne, pappa, och Malle reda på det först. Sedan ringde jag till mamma. Och efter det Bella och Cecce (mins små syskon)
Mina kompisar:
Dagen efter alltså den 24:e Mars då ringde jag till Emma
Resten av familjen:
Dom flesta fick reda på det rätt så tidigt.
Min barnmorska hette:
Fariba
Vikt vid inskrivningen:
48kg
Vikt nu:
Är i vecka 25 nu och väger 56kg
Mat jag blev "beroende" av:
Har inget speciellt, har perioder då jag är sugen på något nu är det bananer.
Mat jag inte alls ville äta:
Hmm.. äta har jag nog inget men dricka,. Te var beroende av te innan jag blev gravid men nu dricker jag inte alls det =/

Illamåendet började:
Jag tror det var i vecka 10 men jag har aldrig kräkts

Och slutade:
vecka 16-17

Mina första mammakläder:
Det första plagget jag köpte var när jag var i vecka 6-7 och det var en tunika men det var bara för att den var så fin, nu har jag köpt 2 mamma byxor ett par Jeans och ett par Linne
Min största "modetabbe":
tabbe och tabbe.. Går ofta i mjukisbyxor just för att jag tycker det känns bekvämast.
Första bebisprylen:
Köpte vi i polen en gul bodie vi verkligen inte kunde motstå bara för att det såg så sött ut. Då var jag i vecka 16
Då jag/vi kände första sparkarna:
Dom första riktiga kännde jag i vecka 17, Älsklingen fick känna dom första i vecka 18 =)
Vi trodde att bebisenskön är:
Alla tror att det blir en pojke och det har jag också sagt alltid innan jag blev gravid också men eftersom alla säger att det är en pojke så tror jag att det blir en flicka men man får se =)
Namn vi funderade på:
Flicka:
Savannah Pojke: Liam
Grejer som hände med min kropp:
Fått större bröst och större rumpa/höfter och lår
Så motionerade jag:
Ute och går
Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet:
Var väl lite mer lättirriterad än vanligt. Tycker synd om Danne ibland hehe.. men glöm inte att jag älskar dig hjärtat <3
Konstiga kommentarer jag fick höra:
Har nog inte fått några. =/
Konstigaste bebisrådet:
Har nog inte fått några konstiga råd.

Värsta gravidminnet:
Det var när jag var i vecka 13 tror jag.. vaknade av att jag nästan var helt förlamad i benen och hade värsta ont i magen. Ush fyy har aldrig varit så rädd trodde att det var ett mf men lill*n är fortfarande kvar

där inne och lever loppan där =)


Kommentarer

Skriv en rad HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (endast jag som ser den)

Blogg-adress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0