19 Mars-08 Min dag idag=)

Hejsan Allihopa!
Sorry att jag inte skrivit på ett tag men har haft så mycket att göra..
Den 10 Mars skrev en gammal vänninas mamma till mig på msn att "D's" farbror hade gått bort den 9 Mars.
Hon berättade att dom suttit hos honom tills han tog sitt sista andetag. Ush så hemskt.. =(
Sedan några timmar efter så kom D's kusin in på msn och frågade om jag ville förlja med på beravningen, och det var ju självklart att jag ville det. Han betydde ju väldigt mycket för mig med. Så den 12 mars satt vi på tåget ner till malmö.
Dagen därpå alltså den 13 mars kl. 12 bar vi av till moskén för begravningen. Begravningen var mycket fin. Det var så hemskt att se honom bara ligga där. Så fridfullt precis som om han sov. (dom hade öppen kista)
Min gammla vännina då "D" visste inte att jag skulle komma så hon blev väl lite snopen att se mig där.. Men hon hälsade inte eller något. Och jag sket i att göra det också jag ville så gärna gå fram och beklaga men hon verkade inte vilja att jag skulle vara nära henne så jag sket i det. Efter begravningen så åkte vi till kyrkogården för jordfästning. Ush det var hemskt.. Har aldrig tidigare varit med om en muslimsk begravning. Men det var mycket fint. Det skiljer egentligen inte så mycket från våran. Eftersom vi hade att kvinnor och män fick vara tillsammans nu så var det inte så annorlunda. Efter begravningen så skulle vi gå till en resturang men det var förtidigt att gå dit så vi åkte hem till deras farmor sålänge. "D" har även fått en underbart söt liten pojke som var kvar hemma hos farmor under begravningen så jag fick en liten chans att se honom och han var sååå söt.. När jag gick in till farmor och "N" och "S" i rummet där bebisen låg så kom "D" och drog ut honom från rummet. Inte nog med det utan hon säger med sån frukansvärt röst AKTA DIG för att jag stod vid dörröppningen. Så jag fick alltså inte vara i samma rum som bebisen. Lögjligt. Men det "D" sa gjorde verkligen ont, fattar inte vad som hänt med henne. Men men life goes on. Jag hoppas bara att hon är lyckligen med "K" och att allt fungerar.
Efter en stund så åkte vi till resturangen och åt lite mat. Efter det så åkte jag hem till min pappa och sov över där. Sedan dagen efter så åkte jag hem till mamma men åkte rätt så sent från pappa så det var rätt in till sängen när jag kom hem hehe..
Sedan på lördagen så åkte jag och Amanda(en utav mina små systrar) in till stan och träffade moster Lotta ochhennes son. Vi gick in på Caroli och fikade och satt och prata lite. Sedan gick vi och handla lite godis och lite så till barnen. Sen gick vi ut på lekplatsen där utanför så dom kunde leka av sig lite. Min älsklinge skulle komma också så han satt på tåget ner till malmö så tänkte egentligen möta upp honom på centralen men orkade inte vara i stan så länge så åkte hem. Sedan kom han vid 7-tiden. Och som vanligt så käkade vi Tacos som vi alltid gör här nere hos mamma minst 1 gång haha.. Men det var gott..
Söndan passade vi Amanda gjorde inte så mycket.. Gick ner och handlade och sen när vi kom hem så började jag rensa bakom mammas spis (tvätta den). Sen var det middag och sen sängen.
Måndag tog vi det bara lungt. Tisdag åte jag och älsklingen in till stan och fikade mysigt mysigt.. Gick lite i affärerna köpte skor..

Och idag jaaa då är det min födelsedag =) Wihoo ett år äldre hehe.. Men idag ska vi inte göra något speciellt familjen kommer imorgon så imorgon blir det kalas.
Nej nu ska jag ner och handla.
Lägger in lite bilder sen =).     Puss och kram

Kommentarer
Postat av: yasemin

hemskt att det är på det visset

2008-04-01 @ 23:05:47

Skriv en rad HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (endast jag som ser den)

Blogg-adress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0