Liam 8 månader + sina 2 första tänder m.m

Hej bloggen!

Ja som sagt så fick ju Liam feber i söndags efter att mormor och morfar åkt. Tur det får man ju säga.. Eftersom de hämtade Amanda. Och om hon hade vart kvar i söndags natt så hade hon inte kunnat sova för Liam vaknade typ 20 ggr och bara skrek och hade jätte ont i munnen(tänderna) :( min lilla stackare det var inte alls kul man kände sig så hjälplös :(

Men nu mår han iaf. bra och 2 små tänder har tittat ut där nere :)

Men kan ju säga att jag blev lite orolig. Efter mormor o morfar åkt tog jag tempen på Liam då hade han 38 graders feber så han fick en alvedon men sedan typ 2 timmar senare har tempen gått upp till 39.7. Och så höll den på fram till måndagskväll/natt. Ringde till sjukvårdsupplysningen och frågade vad jag skulle göra eftersom febern bara höjdes när jag gav honom alvedon men hon sa till mig att avakta tills på tisdag OM han nu inte skulle bli mer hängig och olik sig själv. Men jaa PÅ tisdags morgon vaknade Liam pigg och glad Utan feber så det var ju skönt :)

Men det var nog för att han visste att pappa skulle komma hem hehe* Danne + familja kom hem vid 8-9 på kvällen. SKÖÖÖNT!!!!

Lite presenter fick både jag och Liam :) Fin fina kläder fick Liam också :) (jag brukar inte vara såå jätta förtjust i "polen-kläderna" men dessa var faktiskt jätte fina :))

Hmm jaha.. annars har det inte hänt så mycket mer..

Liam blev ju 8 månader i måndags :) Blev ju inget "firande" han hade ju feber. Men hans första tänder kom på hans dag :) så det var ju något som hände hehe :P

(Han fick alltså de båda två därnere)

Liam's utveckling går bara framåt för varje dag. Och det blir bara roligare och roligare för varje dag.

Nu försöker han ställa sig upp hela tiden nnär han ligger i sängen och även om han får lite hjälp ifrån golvet på en kudde eller skivan under v-rummetsbordet.

Idag blev det första tandborstningen också han har ju varit så svullen och öm så det blev ingen tandborstning förräns idag. Men det tyckte han var intressant satt blixtstilla och tuggade på tandborsten och åt tandkrämen haha.


Köpte en burk med potatis grönsaker och lax tror jag det var. Burken var för 8 månader och det var rätt så stora bitar i (potatisen) ca. 3 millimeter på varje sida det är rätt så stora bitar om man är så liten som Liam och dessutom inte har några tänder. Jag värmde maten och gav honom som jag bruka tänkte ju inte på att det var så pass strora bitar. Vet inte hur många ggr Liam nästan satte i halsen. Fick mosa maten tillsist men de små potatis"tärningarna" var ju riktigt hårda gick ju knappt mosa dem och det ska bar utan tänder äta och bara svälja???????
Så små barn har inte så pass stort svalj eller vad det heter så de kan svälja så stora bitar.. grrr vad irriterad jag blir..!

Ajja orka..!!

Nu ska jag sova. Liam har redan sovit i lite mer än 5 timmar och jag har bara legat här brevid och tittat på honom. Snacka om att man kan älska en sådan liten varelse så mycket. Och vet nni vad det bästa utav allt med honom är?!


ATT HAN ÄR MIN!!! MIN MIN MIN!!!

Världens stoltaste mamma

Har som vanligt en hel del bilder att lägga upp, men det är jag alldeles för trött för just nu, men de kommer upp imorgon.
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: therese

Hej hej..läste att lillen fått sina 2 första tänder ..precis som alicia fick sina när hon blev 8 månader..haha. ganska kul. Vad använder du för tandkräm till honom?för jag läste att man inte ska använda tandkräm till dem små förrän dem e ca 1 år..?Sköt om er! KRAM

2009-08-06 @ 11:46:43
URL: http://tessisenanalicia,blogg.se
Postat av: Lotta

Grattis till bissingarna...det var ju på tiden hehehe, ska jag säga...både jag och V var ett år och två veckor på dagen, konstigt va?

Två tänder nu och snart är hela munnen full, det går fort när de väl har börjat komma.

Tyckte han om barnmaten då? Lyxigt isåfall. Hoppas allt är bra med dig oxå! Kram,

2009-08-06 @ 19:02:01
URL: http://happylotta.blogspot.com

Skriv en rad HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (endast jag som ser den)

Blogg-adress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0