"Den nakna sanningen"

Det hela började i Oktober-06 om jag inte minns helt fel då jag satt hemma nere i Malmö vid datorn och kollade min nattstad då jag fick ett meddelande från en kille där han skriver "Prinsar finns inte" andledningen till att han skrev detta var pgr. av min status som jag skrivit "Väntar på prinsen" och jag som aldrig brukar svara på sådana kommentarer svarade på detta. Skrev ju såklart att de visst finns.. med det så började vi prata och från att prata på nattstad så blev det msn från msn blev det till sms och i November bestämde vi oss för att träffas.

Så jag åkte upp till Göteborg den 10e November-06 och det var kärlek från första stund. Det var bestämmt sedan tidigare att jag bara skulle komma upp över helgen. Och såklart så sprang ju helgen bara förbi så vi bestämmde att Daniel skulle följa med mig tillbacks till Malmö och det gjorde han. Vi stannade i Malmö 2-3 veckor. Och just denna tiden så hade jag provjobb i danmark så jag sa om jag inte får behålla detta arbetet så flyttar jag till Göteborg och så blev det. Så i början eller slutet på nov-dec-06 flyttade jag upp till Göteborg. Och det blev att jag flyttade in hos Daniel och hans mamma och bror tills jag skulle hitta eget.

Direkt när jag flyttade upp till göteborg hade jag ett jobb som telefonförsäljare vilket är dt yrket jag arbetat med i närmare 6-7 år på MASSOR av olika bolag haha men men det är en annan historia. Som sagt hade arbete direkt när jag flyttade upp här och på detta arbetet fanns det en tjej som hade en lägenhet hon ville bli av med så hon sa att vi kanske kunnde fixa så att jag skulle få ta över den, så jag ringde till hyresvärden men så visade det sig att den här tjejen inte betalt sina räkningar på 2-3 månader så det gick inte att ta över den just då så kvinnan i luren frågade om jag kanske var intresserad utav en annan lägenhet?! Och jag som var i "behov" utav en lägenhet sa såklart ja så vi åkte och tittade på lägenheten och den var mycket fin och mycket fräch.

Så den 1 mars-07 fick vi nycklarna. Men det jobbiga var nog dock att jag opererades samma dag så jag kunde inte hjälpa till att flytta men min underbara mamma och Daniel och svärmor hjälptes åt att flytta medans jag låg i sängen och kved hehe*

Så alltså med andra ord så har jag och Daniel bott med varandra sedans den 10e november-06 kan man säga eftersom vi aldrig varit utan varandra utom då jag varit nere i Malmö eller han åkt bort eller så. Och det kan jag säga har varit jäkligt påfrestande och jobbigt i sin del men samtidigt underbart också.

Men det är absolut inget jag rekomenderar till andra att flytta ihop sådär snabbt. Man ska ta tid på sig och verkligen lära känna varandra osv. Iaf. som sagt vi har levt med varandra sedan första dag och mellan allt detta har det hänt en jäkla del både positivt och negativt.
Som rubriken lyder så är detta den "nakna sanningen".. så..

Vi börjar med i början på december så hade jag tittat in en ring jag jätte gärna ville ha, så Danne ville att vi skulle åka in och titta på den. Och det gjorde vi och jag verkligen Älskade ringen så Danne köpte den till mig och det var även då han sa att han älska mig <3 min snutt. När jag tittar på den ringen så känner jag bara kärlek och drömmer mig bort till den halvmulna dagen då du sa att ju älska mig.

Det nyåret firade vi nere i malmö tillsammans med min mamma, Amanda, Daniella, Sanna och Dannes bror och hans kompis Selle och det var en massa tårar som fälldes då när jag insåg att jag dagen efter skulle lämna Amanda igen hehe ush det nyåret var hemskt och att jag dessutom gick ut sådär hahaha inte klokt ajja kul var det iaf.

I Juli åkte vi ner till Polen då jag fick träffat hela Daniel's släkt för första gången. Och fy vad mycket festande det blev men såååå kul.. De kan varken prata svenska eller enegelska och jag kan inte prata polska men ändå så pratade vi med varandra men vi förstod inte varandra haah sjukt men såå kul. Den 20e Juli åkte vi till en guldaffär för att titta efter en ring till mig då vi pratat om att förlova oss. Och jag hittade den ringen det stod Sandra på och den blev det så när vi kom hem så gick Danne ner på knä och friade :) kanske inte så jätte romantiskt men ääh huvudsaken är att han vill leva sitt liv med mig och om vi nu gifter oss att han ger mig mitt drömbröllop haha*

Sedan i augusti (tror jag det var) började vi prata om att skaffa barn så jag beställde tid för att ta bort min p-stav. Dagen kom men vi fick inte ut den den satt fast i armen så jaa då fick jag beställa en tid för operation istället vilket blev den 12e September-07. Efter det så försökte vi ett tag.

Men sen hände något? Vet ej vad det var, men jag kände inte mig älskad utav Daniel längre och vårt förhållande var som borta. Och då gjorde jag något väldigt väldigt dumt jag började prata med ett ex och han sa de där orden jag saknade från Daniel så ja jag blev ju helt uppslukad utav "exet's" ord. Och Danne som börjat misstänka saker hade installerat ett program på datorn så ja han "tog" mig han såg vad jag höll på med osv osv. Och när han såg detta var jag nere i Malmö hos min mamma. Jag minns samtalet än idag.. Daniel ringer och jag hör att det är något jag blev rädd då jag först trodde det hade hänt något men så berättade han att han läst om allt vi skrivit och sagt till varandra jag och denna killen och jag som var 30 mil (eller vad det är) ifrån visste inte vad jag skulle säga eller göra?! Jag visste ju att det var sant och jag visste också att jag gjort sååå fel för så som jag gjorde gör man inte. Man sitter inte och pratar sådär med en kille om man redan har ett förhållande. Iaf. vi pratade lite om det men så sa Danne att han inte visste vad han ville göra och jag förstod honom.. Och det var även här jag förstod hur mycket jag verkligen älskade Daniel och bara ville va med honom och ingen annan.

Danne sa till mig om jag aldrig mer pratar med denna killen så kanske vi kunde försöka igen eller iaf. se om det gick. Och det var här jag förstod att Han verkligen älskade Mig och också han ville leva med mig. Men ja hans tillit till mig var ju borta och det kan jag förstå.
Ush gråter lite nu när man skriver detta.. Hatar mig själv att jag ens kunde göra en sådan sak visst jag var aldrig otrogen på det sättet för jag träffade aldrig killen eller så men jag pratade med honom vi sa saker till varandra som man bara säger till sin pojkvän/flickvän. Nej som sagt HATAR verkligen mig själv att jag gjorde en sådan sak och sårade Danne. Säger än en gång FÖRLÅT älskling Förlåt förlåt förlåt. Älskar dig över allt annat och det hoppas jag att du vet <3

Efter den händelsen gjorde Danne också några tabbar men det tänker jag inte dra upp här men ja han har också gjort lite felsteg om man säger så. Men även jag gav honom en chans.
Efter allt detta så blev vårat förhållande super bra igen det fanns kärkek Massor av kärlek.

Sedan har kärleken gått upp o ner precis som andra saker.

Sedan var det i Mars-08 då vi åkte ner till Malmö för att fira mig med familjen. Och jag käkade och käkade och käkade jag åt lååångt efter alla de andra slutat och alla tittade så på mig så jag är en periodare med mat äter mer på sommaren och mindre på vintern iaf. så var det den 24e mars då vi åkte hem till min pappa. Så när vi kom till pappa så åkte vi iväg och handlade lite där jag bla. köpte hårfärg till min utväxt.

När vi kommer hem och jag stoppar i färgen och sedan sköljer ut den så har det inte blivit någon förändring över huvudtaget. Och då började vi prata om det här om jag kanske var gravid för samma dag då vi firat mig hos mamma så senare på kvällen satt jag och Danne och pratade om att jag käkat som f*n så vi började snacka om om jag haft mens den månaden?! Men vi båda va osäkra så jag frågade mamma om jag inte sagt till henne någon vecka tidigare att jag hade mensvärk (vilket jag började få efter jag tog ut p-staven) så hon sa Jo, det sa du..

Men iaf. så när vi va där hos pappa då så visade jag min mage för pappas fru Marlene och hennes vännina Lena och de båda tyckte att det såg ut som en typisk tidig gravid mage men jag nekade.. Men Malle och Lena tyckte dock att jag skulle ta ett grav-test men jag som redan gjort ett antal sådana ville ej eftersom jag inte kände mig speciellt gravid eller så bortsett då ifrån att jag hade alla symptomerna haha jag åt mycket och hela tiden, min mage hade blivit större och som sagt typisk bebismage, mina bröst ömmade och hade blivit lite större, jag kissade oftare och jaa you name it.

Men ja eftersom jag fått så många negativa svar tidigare så ville jag inte testa mig men Jaa Mlle gav ju inte sig så vi skickade ner Danne till affären men de fattade ju inte vad han menade så de tog fram kondomer hmm ööh nej tack haha så Malle sa till pappa att han fick snällt köra iväg till macken och handla ett så Danne och pappa körde iväg men det tog en jäkla tid när de kom tillbaks så visade det sig att de på macken inte hade något så de fick köra ända vägen in till malmö/södervärn (pappa och de bor i arlöv en bit utanför malmö). Så jaa när de kom hem så fick jag göra testet då ju.. Satte mig på toaletten kissade på stickan men sa till mig själv att INTE titta förräns det gått 2 minuter.

Men det var så sjukt för förut när jag gjort grav-test så har min kropp liksom "scannat" av sig sjäv precis innan så jag har liksom alltid vetat att det var neg. men denna gången så kände jag ingen sådan känsla så när jag reser mig upp från toaletten (då hade jag lagt ifrån mig testet på hyllan) och vänder mig för att spola så ramlar mina ögon på testet och där ser jag ett + och jag bara känner hur hela kroppen blir varm och baar vill explodera. Jag börjar skricka och kalla efter "hjälp" jag skreck kan någon komma och kolla på detta?!! Alltså va vad jag fattar inte hahaha jag var helt borta.

Malle kommer inspringandes och hon konstaterar att jag verkligen är gravid. Pappa kommer därefter in till toaletten och kramar om mig och säger grattis. Också hör jag Danne som sitter kvar i vardagsrummet hur han pustar ut haha det lät så hemskt/roligt hehe. Också kom han och vi var glada men så kom alla frågor upp,, var detta rätt? Är det rätt tid? Är det med rätt kille? Har jag tid/pengar osv osv.. Men visste det var kanske inte det absolut bästa läger just Då MEN Liam var planerad det var ju något vi hade planerat jag och Danne tillsammans så där fick vi alla svaren.

Därefter var det 9 härliga månader som jag njöt utav varje minut fast att jag hade ont pgr. min ischias och mina ryggproblem.

Och idag har vi en helt underbar son tillsammans. Och visst än idag har vi våra gräl men vilket par har inte det? Visst ibland kan de va lite patetiska våra bråk men ändå så står vi med varandra än idag. Och jag älskar dig Daniel bara mer och mer för varje dag ska du veta FAST att jag säger dumma saker ibland och beter mig ... ja, jag älskar dig över hela mitt hjärta och du är allt för mig ska du veta. Du kommer alltid at ha en väldigt speciell plats i mitt hjärta oh det hoppas jag att du förstår <3 du är mitt hjärta. ÄLSKAR DIG!

Så det var en del utav mina "nakna sanning". Orkar inte skriva så mycket mer måste försöka komma i säng nu innan klockan blir allt för mycket.
Vet egentligen inte varför jag skrev allt detta ?! Men nu har jag berättat mitt störta misstag iaf. och det är nog det också för jag vill att Daniel ska förstå hur mycket jag verkligen älskar honom.

Som sagt älskling du är mitt nr 1 glöm aldrig det <3 finns ingen annan än du <3<3
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det förevigt kommer förbli du och jag. Älskar dig så <3


Kommentarer
Postat av: Natta

Gud va fint inlägg! Jag vet inte om det är hormoner men jag grät lite hahaha! Alla har vi gjort misstag och nu verkar ju allt ha löst sig och jag hoppas att du fortsätter att ha det fint med din Danne och din Liam! Puss & Kram!!

2009-09-16 @ 04:26:51
Postat av: Annelie

hehe aa:)

har det hänt något kul i veckan då?:)

2009-09-16 @ 07:22:01
URL: http://dramaatic.blogg.se/
Postat av: Zelfijes mamma

Kärleken klarar av allt ! Hoppas att ni lever tsm för alltid, önskar er lycka och kärlek för resten av era liv tillsammans !

2009-09-16 @ 09:34:32
URL: http://misshoti.blogg.se/
Postat av: Yasemin

vilken fin berättelse ni har .. man bråkar i alla förhållande så blir det ..men har har gett dig liam som du är så stolt över .. ni är en otroligt fin familj

2009-09-18 @ 12:22:32
URL: http://saganomyasemin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja du gumman.. är det nått jag verkligen minns av allt detta du skriver så är det ALL MAT DU ÅT !!!!

men det visade ju sig att du hade lilla underverket Liam i magen så det var ju inte såååå konstigt :)



Mamma

2009-09-21 @ 13:31:13
Postat av: Din Man

KÄRLEK! <33



@->-- ÄLSKAR DIG! & VÅRAN SON --<-@

2009-09-22 @ 04:08:40
Postat av: Emelie

Detta hade jag helt missat!! Fint skrivet!!!



Sv: Nej, Röda Korset skandalen känner man till dom är svartlistade hos mig!!!



Kram

2010-01-16 @ 19:32:09
URL: http://fambabunovic.blogg.se/

Skriv en rad HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (endast jag som ser den)

Blogg-adress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0