Mitt 2009

Hmm jaa då får väl jag också göra en sån där års-resume av år 2009.. inte för det hänt så mycket men men...

Januari:

*Liam blev 1 månad ♥ vägde då 4130 gram och 56 cm lång
*Liam och jag åkte ner till Malmö själv, Liam's första tågresa. Gick hur bra som helst :)
*Magen blev mindre (Gravid minne http://thestoryinside.blogg.se/2009/january/utkast-hej-mina-1.html)
*Liam började le mot oss

Februari:
*Jag handlade mina första plagg efter graviditeten
*Liam blev 2 månader ♥ vägde 4950 gram och 57 cm lång
*Vi åkte till Sthlm till Tessan, Lucas och Ricky på Lucas namngivning.
*Var på restaurang för första gången med Liam, Danne, svärmor, svärmors mor och Tomas.
*Jag köpte min mobil..

Mars:
*1 år sedan jag va ute och festade sist. (1 Mars-07 var sista gången)
*Liam blev 3 månader ♥ vägde då 5820 gram och 61 cm lång
*Liam fick sin första vaccinationsspruta
*Liam skrattade för första gången på riktigt ♥♥ Gos
*Jag blev 23 år
*23e Mars Exakt ett år sedan vi fick reda på att vi va gravida
*Jag och Jessica var på Lek & Buslandet med barnen även då vi kom närmare varandra :)

April:
*Liam blev 4 månader ♥ vägde då 6390 gram och 64 cm lång
*Liam fick sin första smakportion  (6 April)
*Bokade tid för dop (17 maj)
*Det hemska med syster♥ hände eller jaa jag fick reda på det i april först.. ush..
*Jag började med p-piller
*Jag träffade Emma för fösta gången på jaa nästan ett år
*Liam upptäckte sina fötter
*Syster Bella fyllde år ♥
*Jag & Liam såg Kevin Borg i Partille (uppträdande)
*Liam lärde sig "sitta" upp själv
*Vi fick besök utan mormor & morfar och Amanda, Lotta och Victor ♥

Maj:
*Liam blev 5 månader ♥
*Liam gästade min blogg för första gången (http://thestoryinside.blogg.se/2009/may/liam-gastar-.html)
*Liam döptes (17 maj)
*Lucas blev 1 år ♥ (Therese's son)
*Mormor fyllde år ♥
*Jag firade min aldra första mors dag ♥

Juni:

*Liam blev 6 månader ♥7510 gram och 68.5 cm lång
*Liam fick sin andra vaccinationsspruta
*Tomas tog sitt mc-kort!
*Liam & jag åkte till malmö igen för syrrans (Cecilia's) student!!!
*The king of pop, Michael Jackson lämnade oss =( Vila i frid ♥

Juli:
*Liam blev 7 månader ♥
*Var på stranden för första gången på året med Liam, Jessica, Evelina och Cissi och Jesper
*Jag och liam träffade Jessica's mamma och familj för första gången
*Jag och Danne firade 2 års förlovning ♥
*Moster fyllde år ♥
*Danne fyllde år ♥
*Liam kunde vid detta stadiet:
»
Sitta upp själv utan stöd
»Vinda sig från mage till rygg och ifrån rygg till mage
»Skratta ordentligt
»Säga Hej (när han vill/känner för det haha han sa det för första gången i söndags 12/7)
»Sover hela natten
»Hålla nappflaskan själv (14/7)
»Stå själv med hjälp av stöd (16/7)
»Går själv med hela foten ner, med hjälp
»Tar i saker från ena handen till den andra
»Rynka på näsan och göra såna gulliga näsljud thihi
»Säga mamma (när han gråter låter det som mamma mamma mamma haha)
»Kryper eller jaa drar sig fram :)
»Uttrycker sig verkligen vad han vill och inte vill (han temprament oj oj oj lik sin mamma där :D)
m.m

*Martina och Hesam kom på besök för första gången för att sedan åka till Bulgarien
*Hesam fyllde år
*Mamma, Micke och Amanda kom upp på besök och campade i Askim
*Danne åkte till polen själv med svärmor och Tomas o resten.. Hemma själv en hel vecka för första gången

Augusti:
*Liam blev 8 månader ♥ vägde då 8410 gram och 71.5 cm lång
*Liam fick sina 2 första tänder på sin 8 månaders dag. De två där nere
*Jessica flyttade till B-sjön =)
*Liam fick sin tuberkulosvaccination
*Liam ställde sig själv upp (10 Augusti)
*Vi köpte vår nya härliga säng

September:
*Liam blev 9 månader
*Jag hade vinterkänsla och önskade att det skulle vara MASSOR med snö och gärna på Julafton också och se det fick jag, men nu är jag duktigt trött på det hehe*
*Planerade en resa till Sthlm
*Vår efterlängtade säng kom
*Jag beställde nytt bankomatkort med min lilla favorit på bild
*Jag började med laktosfri mjölk! Blev bättre i magen men fort. inte prima
*Svenska Hollywoodfruar startade och Anna Anka slog igenom haha
*Jag berättade den "nakna sanningen"
*Liam, Jessica, Evelina och jag var på Liseberg med Jessica's lillebror och min prinsessa Amanda
*Liam fick sin 3e tand (18/8) på hörnan där uppe

Oktober:
*Liam blev 10 månader ♥ vägde då 9070 gram och 75 cm lång
*Åkte till sthlm
*Köpte ny vagn som man typ inte använder hehe*
*Kian och Embla blev 1 år
*Ninni gifte sig
*Liam fick 5 nya tänder på mindre än 2 veckor (4 st där uppe och en där nere)
*Liam fick en "kusin" (Dannes kusin fick barn) Pszemek född den 11/10 kl 06.30
*Årets första snö föll ner över Göteborg
*Min älskade lillebror blev 11 år ♥♥
*Mamma fyllde år ♥
*Jag och Liam åkt till Malmö
*Pappa fyllde år ♥
*Min prinsessa Amanda fyllde 7 år ♥
*Syrran Cecce fullde år ♥


November:
*Liam gick för första gången på morfars (min) födelsedag alltså den 1 November ♥♥ Lyckades fånga det på video http://thestoryinside.blogg.se/2009/november/liam-gar.html
*Morfar fyllde år ♥
*Danne firade sin aldra första fars dag ♥
*Jag och älsklingen firade 3 år tillsammans ♥
*16 November.. exakt ett år sedan den första riktiga värken startade
*Sannie skrev till mig på facebook och jag fick reda på att jag hade en moster till i Danmark :) ♥
*Liam åt sin aldra första måltid med mig och Danne alltså samma mat som oss.. Pankakor :)
*24e ett år sedan Liam var planer
*Jag och Liam vaccinerade oss mot nöff-influensan


December:
*Liam blev 1 år ♥♥
*Liam fick sin 8e tand
*Åkte ner till Malmö för att fira jul
*Firade jul med mamma Micke, Amanda, Mormor & Morfar, Lotta Vitor och Liam den 22e
*Firade jul med pappa, Malle, Bella, Cecce, Alex, Billy Max och Liam hos pappa den 23e
*Firade jul hos svärmor med svärmor, svärmors mor, Tomas, Danne och Liam den 24e
*Firade nyår med Danne, Tomas, Ida och Ersin och Liam hemma hos oss ♥ Mys


Ja sådär såg mitt 2009 ut. Herregud när man tänker o skriver ner allt sådär så har det hänt en jäkla massa.
Men men nu är det ett nytt år och detta kan ju bara bli bättre :) Min lilla prins är ju med nu på ett helt annat sätt.
Mamma älskar dig hjärtat ♥♥

Kommentarer

Skriv en rad HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (endast jag som ser den)

Blogg-adress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0