Första dagen på dagis Själv =( / =)

Ush vad jobbigt detta är alltså,,, Jag har länge sagt ååh vad skönt sedan när Liam får dagis man kan få ha lite egentid men jag LOVAR er (bliviande dagisbarns föräldrar) ni som sagt likadant kommer ångra er. Ush ush ush idag är det första dagen jag lämnat Liam alldeles själv på dagis :( vi blev lite sena idag så han kom dit vid halv-kvart i 10 så när vi kom ut på gården till alla de andra barnen så sa den ena läraren Ellinor att vi skulle försöka lämna honom själv så jag skulle komma tillbacks vid kvart i 12.

Och jag kan ju säga att det blev som ett hugg i hjärtat ush ska jag lämna honom här själv med "främmat" folk (okej "känner" lärarna nu ju men ändå han är ju Mitt allt) så jaa jag fick säga hejdå och det blev så fel jag ville ju ge honom en puss o kram innan jag gick men kännde mig så chockad och lite gråtfärdig så jaa det blev bara ett hejdå och vink så gick jag också hör jag hur han börjar gråta :( Mitt lilla hjärta :( det är ju alltid jag som tröstar honom bäst och nu ska någon annan göra det :( Ush nu kommer tårarna igen hehe..*

Nej men jaa som sagt så känns det verkligen skit hemskt och jobbigt, men det är för Liam's skull han har roligt + han får fler vänner och han Älskar dagis speciellt att vara ute vilket dom är nästan hela dagarna så det är suuper :)

Plus att nu börjar ju livet för mig också den där omstarten jag så länge väntat på :)

Mötet igår med arbetsforum gick jätte bra :D
Jag har ju varit jätte intresserad utav den Ica-utbildningen som de har så det sa jag direkt att jag var intresserad utav Men så kom slaget att de tror att den redan börjat (intervjuerna) så hon skulle prata med Owe (som en utav intervjuarna heter) och se om jag kanske kunde hoppa in. ÅS jag satt kvar där i rummet och när hon sa att jag fick hoppa in på en intervju så sprack det för mig ååh jag börja tjuta hahaha fick till och med min handläggare (eller vad det heter) att börja gråta hehe hon blev så rörd över att jag blev så glad över en liten intervju (det är ju inte ens säkert att jag kommer in på utbildningen)

Så iaf. Owe skulle höra av sig i veckan om en tid nästa vecka så jag HOPPAS HOPPAS HOPPAS på att jag får gå denna utbildningen!!  Vill verkligen detta 6 månders utbildning + praktik och efter det så är det STOOORA möjligheter att jag får jobb hos ica, okej inget säger att jag ska jobba där i all evighet men det är ju en bra början och bra meriter för jobba i butik vill jag!!

Så nu hoppas jag att DU också håller tummar och tår för mig att jag kommer in på utbildningen!

Om det inte blir utbildningen så blir det iaf. plugg ändå för enligt nya regler from hösten 2010 eller 2011 så kommer man ALDRIG kunna plugga upp sina betyg igen om man en gång "failat" så finns det inga fler chanser.
Och där kan man plugga i sin egen takt så det är bra för jag är ju ingen pluggmänniska men men blir iaf det isåfall fram till hösten och sesan försöka komma in på Ica-utbildningen då iställlet..

Så vilket fall som så börjar vändningen i mitt liv from Juli (förhoppningsvis)


Kommentarer
Postat av: Marina P (remember me hihi)

Hej Sandra,

Läser din blogg då och då..tycker det är så intressant och se hur andra mammor i samma ålder har det =) Hoppas det är ok! Ville bara skriva och säga att jag vet hur jävligt det känns att lämna sitt barn på dagis. Första gången jag lämnade Benjamin på inskolningen så gick mitt hjärta sönder..jag gick gråtandes ifrån dagis och den timmen han skulle vara där ensam kändes som en evighet. Jag kan trösta dig med i att dom allra flesta fall så blir det bättre. Nu när jag ser hur bra Benjamin har det, hur glad han är för sina kompisar och fröknar osv och när man får se vilka otroliga framsteg dom gör på dagis så känns det väldigt mycket bättre. Det är fortfarande en evig längtan för mig från morgon till eftermiddag på jobb men det blir mer hanterbart med tiden och det är lika fantastiskt varje gång man får hålla sitt barn i sin famn igen!! Håll ut! Kram till dig och din fina familj. Ha det så bra!

2010-05-18 @ 12:50:44
Postat av: Emelie

Jag håller definitivt tummarna!!!



Haha jasså har det hänt hos er med haha! Bor ni i dom låga eller höga husen??



Va skönt att du kommentera för jag har letat efter din blogg, men har inte hittat den!

Va kul att uppdateras lite hehe!



Kram

2010-05-18 @ 14:11:51
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
Postat av: Charlie

Är du polsk eller ska du bara på semester í Polen? Blev allt nyfiken hehe



ah okej ah wayne har blivit också duktig på och leka sj köpte en lekhage i januari och den var ej super populär i början men nu så han kan vara där nästan hur länge som helst. Gåstolen är dock ej lika rolig längre synd .. men tatt upp micki vagnen nu :)



naw tack så mkt håller tummarna för under 80 fram t 18 juli :)



japp på sats vart har du ditt kort? Asså bor du i bsjön? Du minns ej när vi pratade sist, hittade vi bloggarna via paula eller teresa eller ingen av de?



ah jo tänk dig wayne da har en etta på 28 kvadrat, vissa dgr har jag ej ens fällt in sängen drf försöker jag vara ute varje dag och gå till gungan eller vad som helst blir annars jobbigt för båda av oss



vart i bsjön bor ni nu da? Jag bodde i sirius i 17 år kan lova dig att jag saknar det dock ej folket



vill flytta till ngt finare område och inte biskop, bergsjön eller angered jag vet för mkt vad som pågår och hur snett man kan hamna .. Söt nu i högsbo, kungsladugård och majorna .. tror det var ngn på wiselgren men dt e lite stretch .. och ngn i kålltorp. Bo i partille eller mölndal hade ej vart fel . hade kunnat tänka mig och flytta t alingsås eller borås men vill ej lämna min mormor och mamma .. men vi får se .. lär ju ta sin tid detta .. hur går det ska ni köpa en instats?



Puss o kram

2010-05-19 @ 11:54:25
URL: http://mscharlie.blogg.se/

Skriv en rad HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (endast jag som ser den)

Blogg-adress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0