Gravid & Förlossnings "info"

Lite fakta om graviditeten och förlossningen.

När fick du reda på att du var gravid? Söndagen den 23 Mars-2008
Blev det en chock? Ja, eller ja.. hehe tog ju ut p-staven i september och då försökt vi jätte mycket sedan i December-Februari var det lite strulligt men när man minst anar det så :-)
Hur gammal var du? När jag blev gravid var jag 21 men blev 22år 4 dagar innan vi fick reda på att jag var gravid (alltså den 19e Mars)
Hade du mycket halsbränna? Nej det tycker jag inte, men jaa mer än vanligt
Spydde du mycket? Nej inte en ända gång :)
Hade du mycket foglossning? Nej..
Ditt sf mått som störst? 35 cm, mätt den 27 November-08
Har du fått bristningar? Nej inte en ända, tack och lov.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag kände det på mig hela tiden att det var en pojke
Vad hoppades du på? Spelade ingen roll, hoppades mer på att h*n skulla vara frisk
Gick du över tiden? Ja, 9 dagars övertid
Födde du för tidigt? Nej, se ovan.
Hur var förlossningen? Åååh såå underbar!
Blev du sydd? Ja, 3 inne o 3 ute så inte så farligt :)
Hade du smärtlindring? Inget alls :-) Inte ens lustgas
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Det var jag Danne, Mamma, svärmor, bm & bm's assistent
Hade du någon nära med dig? Ja, Mamma, Danne och svärmor
Vilket BB födde du på? Östra Sjukhuset
Hur stor var bebisen? 3165 gram vägde han och var 50cm lång och huvudmåttet var
Blev det en pojke eller flicka? En liten prins
Vad fick han heta? Liam Marcin D...
Var allting värt det? Absolut. Längtar sååå tills jag blir gravid igen :)

Kommentarer
Postat av: sabina

jaha, så skönt :)

jo i början mådde jag mycket illa, spydde osv. men nu mår jag bra! blir dock väldigt åksjuk när jag åker tåg, buss och bil.

2009-03-25 @ 19:17:15
URL: http://mammasabina.blogg.se/
Postat av: Yasemin

du har verkligen haft tur med din gravidtet .. inga bristningar inget illa mående .. fyy och en snabb förlossning .. jag har redan bristningar utan att ha fött barn .. tänk hur det blir sen fyy vill inte ens veta hhahahha ..

2009-03-26 @ 00:50:18
URL: http://saganomyasemin.blogg.se/
Postat av: ★Hanna★

Va fan, jag gick också över 9 dagar å så fick vi på samma dag, vilket otroligt sammanträffande!! :)

2009-03-28 @ 11:23:03
URL: http://supersuperior.blogg.se/

Skriv en rad HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (endast jag som ser den)

Blogg-adress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0