Lite om Dopet+ massa bilder *17 Maj-09*

Hej mina vänner!
Sorry att det inte blivit något skrivit men jaa Liam får all min uppmärksamhet hela dagarna och eftersom han sover typ max 1 timme på dagen så blir det inte så mycket tid man kan sitta vid datorn. Men ja nu tänkte jag ta lite tid medans Liam springer omkring här i sin gåstol :)

Som sagt förra måndagen åkte jag ju ner till Malmö med Liam. Åkte hem till mamma och sov där i 2 nätter träffade prästen på Onsdagen för att gå igenom dopet och hur allt skulle se ut och vilka psalmer vi ville ha osv osv. det Var ju Liam och en till som skulle döpas samtidigt så vi skulle bestämma vad vi ville och inte ville. Efter  det så åkte vi hem till pappa och stannade där i 2 nätter. :)

Sedan var det ju som sagt dop i söndags så fredagen handlade jag och även på lördagen det sista men ush jaa jag kan jus säga att jag inte alls mått så bra. Det var lite strull.... och sedan dopet o allt ush. Men ja dopet blev lyckat men ändå inte missade att göra flera saker.. Skulle tex. blåsa upp ballonger och sätta upp, skulle börja med kaffet innan vi gick till kyrkan, också glömde jag ta fram godiset till barnen så vi hade ca. 2½kg godis "över". Kakor hade vi i massor över och även typ 2 runda tårtor över :( Synd att kasta :(:(

Iaf. i kyrkan var Liam jätte duktig han bara satt där och tittade och lyssnade på prästen och Felipha (som den andra flickan hette) som grät massa :(. Men som sagt Liam var jätte duktig. Hehe när han fick vatten på huvudet så blev han lite sådär han började söka efter bröstet hehe.. naaw han ligger ju aldrig sådär mer än när han ska få mat men jaa han börja iaf. inte gråta.
Sedan den sista psalmen ("dansa med änglar" hette den) gillade han inte alls den var sååå mycket sån där kyrkopiano eler vad det heter den var jätte hög och den gillade Liam inte alls så där blev han lite rädd/gnällig men tack och lov var det i slutet så det gjorde ju inget men det blev ju inte så många foto på honom i klänningen och ingen speciellt bra :( Men iof. har inte fått bilder från släkten än så de kanske har någon bra bild?! Ni får gärna skicka fotona om ni läser detta :)

Efter dopet så blev ju Liam så hungrig så vi stannade kvar och gav Liam mat så de andra gick till lokalen. När vi väl kom till lokalen fick vi börja med kaffet och sätta upp kakorna och det andra. Så eftersom allt blev så stressande där så blev det ju att jag glömde vissa saker men men.. som sagt dopet böev lyckat men inte så som jag hoppats på. Men men det tar vi igen när Liam fyller 1 år ;-)

Liam fick iaf. jätte fina saker 2 stycken speldosor en sån klassisk sådan som snurrar runt och en som ser ut som en "burk" som man kan lägga i tex. hns första strumpor eller liknande :), han fick också lite kläder och det roligaste utav allt är att det är sådana kläder som jag tänkt köpa :) Så det var ju bra också fick han ett jätte fint halsband med ett hänge där det står hans namn och dopdagens datum också fick han en sådan underbar bok som är som en saga där Liam, jag, Danne och några till är med jätte fin är den :) Sedan fick han en massa pengar och lite annat fint :) Så tack till er alla och tack för alla fina presenter :-D

Så i onsdags kom vi hem till Göteborg och pappa Daniel och Cindy :) Och guuud vad sköönt det var att komma hem hade ju saknat ihjäl mig på Danne och min säng o jaa MITT hem :) Kunna göra precis vad man vill när man vill äta vad man vill och jaa ni förstår säkert hehe.. Skönt skönt :) 

I torsdes åkte vi till freeport och skulle kolla byxor till Danne men jaa vi hittade inga så det blev istället tre nya kuddar en till mig en till Danne och en till Liam och guuud vad härlig den är fyföör. Efter freeport gick vi till Ica maxi och handlade mat (grillmat mums) jag grillade flintastek som vanligt och Danne och Tomas grillade lax :) och Liam fick Kalv med grönsaker :)

Nej nu blir det lite bilder.. som sagt de är inte så bra..

Liam i vagnen precis upptäckt att Pappa va där :)

Vi kommer precis till kyrkan 12.55 och dopet börjar 13.00

Snabba ryck och sätta på Liam klänningen

Men så hade ju Liam somnat....

Så det var bara att väcka honom.. men det gic bra det med.. förutom min min =/ haha

Inne i kyrkan gick det bra det med .. :).. jag, Danne, faddrarna: farbror Tomas och morfar Thomas och mormor Heléne och Liam

faddrarna med prästen Liam "får" sitt namn :)

Som ni ser var Liam väldigt "into" flickan hehe han tittade på henne hela tiden.. (har tagit bort de andra eftersom jag inte känner/vet vem de är)

vatten på huvudet :)

Jag Danne, farbor Tomas, morfar Thomas där bakom mormor Heléne och Liam


Liam ledsen och Inget hjälper :( lite bilder...


Liam somnade igen påväg till lokalen heelt utslagen hehe sötnos ♥

Titta vad söt han var :) Sitter och leker med sina favorit leksaker bitringarna :)


De fina tårtorna min älskade moster gjorde :) Sååå fina tack sååå mycket älskade moster♥


Presentöppningen :)

Älsklingen blev ju såklart lite trött efter alla fina presenter han fick, så det blev en liten tupplur :)


 Så det var alla.. tog kort på alla som kom också men lägger inte upp de eftersom jag inte vet om jag får så.. :)
Men tack än en gång allihopa för att ni ville vara med på Liam's dopdag.

Kommentarer
Postat av: Zelfijes Mamma

så fina bilder ! Och guuuud så vacker du har blivit =) Grattis säger man va ? =P hehe pusspuss

2009-05-26 @ 21:14:40
URL: http://misshoti.blogg.se/
Postat av: Zelfijes Mamma

Så fina bilder, och guuuuud vad vacker du har blivit gumman ! Puss & Kram

2009-05-26 @ 21:15:53
URL: http://misshoti.blogg.se/
Postat av: Yasemin

gud vad du har blivit vacker och så fint du var klädd .. liam var jätte söt ..

2009-05-26 @ 23:18:08
URL: http://saganomyasemin.blogg.se/
Postat av: hanna

sååå fina bilder från dopet!!!och så stor han blivit..och så snygg du är :)

2009-05-28 @ 09:45:00
URL: http://hannaisabellle.blogg.se/

Skriv en rad HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (endast jag som ser den)

Blogg-adress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0